Kuvituskuva, Joutsan Seutu Oy:n arkisto.
Joutsan Seutu
Ihmisille ja esimerkiksi koiranomistajille tietoon ja varoituksena, että Joutsan keskustan torialueen ja kunnan virastotalon välisessä rinteessä huomattiin torstaina 25.6. kasa rotanmyrkkyä, joka on sittemmin korjattu jo pois.
Joutsan poliisista kerrotaan, että tapahtuneesta on kirjattu rikosilmoitus alustavasti nimikkeellä "ympäristön turmeleminen".
Tiedossa ei ole, että tuota havaittua myrkkyä olisi mikään tai kukaan syönyt. Tosin ainakin yhden naakan oli nähty menevän kasaa kohti.
– Pidämme erittäin tuomittavana tällaista toimintaa. Toivotaan, ettei rotanmyrkkyä ole kylvetty muuallekin, toteaa vanhempi konstaapeli Sami Mäkinen Joutsan poliisista.
Asiaan liittyvistä mahdollisista havainnoista ja lisätiedoista pyydetään ilmoittamaan poliisille, puh. 040 5117265.
Marko Nikkanen
Joutsan alueen tapahtumia ja menovinkkejä